new chapter

hello uolls :P lama tak update blog ni kan ? haha . i'm sorry . a litttle bit busy lately . dah berapa bulan ek aku tinggalkan blog babyboo aku ni ? hm . sejak bekerja kan ? dah 3 bulan kut :( sorry sayangggg ! and now , after kerja and menjadi staff at The Zenith Hotel kuantan , aku further lagi study aku kat Ranaco education and training institute , kemaman , terengganu . sumpah memang aku terkilan sebab tinggalkan zenith tapi nak buat macammana . takkan lah aku nak biarkan hidup aku tanpa diploma ? tanpa pelajaran yang boleh menaikkan taraf hidup aku ? haha . aku dah pandai bermadah . hee . sekarang , i live alone at this hostel , no nadieya even fatin . both of them pun dah further study dekat kolej pilihan diorang . nadieya dekat kptm kuala lumpur , fatin pulak dekat kolej komuniti paya besar , kuantan . hhmm . rindu diorang act ! macam2 kenangan dah . hidup susah senang bersama . walaupun banyak dugaan yg melanda selama ni . biasalah asam garam kehidupan :) now , nak story how am i now ? kayy dear . okay je i sekarangg . ecehh . hahaha . and i'm single rite now baby ! study first yg penting ! hahahahha .tipu je . aku just tak boleh nak bercouple sangat . hm . tak sesuai and aku tak pandai kut . hee :P dekat ranaco aku ambil course apa ? okay ni aku nak story ni , aku ambil course DIPLOMA IN HOTEL MANAGEMENT . for your information , memang aku berminat sgt dengan bidang perhotelan ni . lagipun kan , aku dah bekerja 2 bulan dekat zenith . so , aku dah nampak keseronokan bekerja dalam bidang ni walaupun hakikatnya menyakitkan kerana kita akan bekerja daam bidang service . service to people di mana guest is always rite . so , kerja memang susah cuti lah kan . tapi bidang hotel ni gaji lumayan okay . tnpa diploma pun aku dah raih rm1200++ . dekat ranaco ni kan banyak course yg berkaitan dengan kapal . so , many people will ask me , why choose hotel management ? sedangkan dekat kolej laen ada course ni . why ranaco ? kayy , my answer is , ranaco je yang ade sijil kelayakan  utk naek kapal . so , that's mean , i nak kerja on cruise okayyy ! haha . around the world , itulah impian aku . and i almost grab it . hidup dekat kemaman macammana ? okay lahh walaupun taraf hidup sini tinggi sebabnya kawasan industri minyak kan . haihh . aku memang taknak tinggalan kuantan act . sumpah sayang gila kuantan . itu rumah kedua aku :P i hopee lah , ranaco will change me a lot to be a human . a girl and a student . aku nak berjaya and capai impian aku . itu je :)